پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118406
امروز جهان با حکومت وحشي‌ها مواجه است/ انتظار از معتقدان به مهدويت، سبک زندگي منتظرانه است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 3152

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  اساتيد برتر، آيت الله سيد احمد خاتمي شنبه شب (11 مرداد) در افتتاحيه بيست و يکمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني، در مهديه مصلي امام خميني (ره) شهرکرد با بيان اين که حکومت ظالمان دير يا زود سرنگون مي شود گفت:

انتظار غيرمسئولانه عبارت است از انتظاري که منتظر در آن تنها به اعمال عبادي فردي مي‌پردازد و بدون احساس مسئوليت در قبال ديگران و جامعه سر در گريبان خود دارد.

امروز، مجامع بين المللي با سکوت خود از جنايات رژيم غاصب صهيونيسم، دفاع مي کنند و رئيس جمهور آمريکا در اين بحبوحه جنايت و ظلم، با تمام وقاحت و کمال بي شرمي از کودک کشي حمايت مي کند.

وي با بيان اينکه آينده حاکميت جهان، از آن  مهدي فاطمه (عج) است، ادامه داد: اعتقاد به مهدويت تنها يک اعتقاد شيعي و اسلامي نيست بلکه، اعتقاد الهيون عالم است و با استناد به آيه 106 سوره انبيا، تمامي اديان الهي اين بشارت را داده اند که در آخر الزمان موعودي خواهد آمد که جهان را با وجودش  پر از عدل خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه تمامي کتب صحاح سته و بزرگان اهل تسنن به مهدويت اعتقاد دارند افزود: در 250 آيه از قرآن کريم،  500 روايت از رسول اکرم(ص) و دوهزار روايت از امام علي(ع) تا امام حسن عسگري(ع) بحث مهدويت و ظهور منجي صحبت به ميان آمده است که اين امر نشان دهنده اين است که اصل مهدويت هميشه در اعصار مختلف تداوم داشته و حقيقتي انکارناپذير است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران بيان داشت:

نتظار مسئولانه، انتظاري است که طبق احاديث وارد شده از ائمه اطهار(ع)، چنين منتظري مانند کسي است که در رکاب پيامبر اسلام(ص) شهيد شده و در خون خود غلتيده است.

اعتقاد هر فرد تشکيل دهنده نوع رفتار فرد است و اعتقاد به مهدويت، اعتقادي مستحکم با زيربنايي قرآني و روايي است که اعتقاد به آن، سبک زندگي منتظرانه را به دنبال دارد.

آيت الله خاتمي افزود: در مکاتب اسلامي از دو نوع انتظار صحبت به ميان آمده است، انتظار غير مسئولانه، که عبارت است از انتظاري که منتظر در آن تنها به اعمال عبادي فردي مي پردازد و بدون احساس مسئوليت در قبال ديگران و جامعه، سر در گريبان خود دارد. انتظار دوم انتظار مسئولانه است که طبق احاديث وارد شده از ائمه اطهار، چنين منتظري مانند کسي است که در رکاب پيامبر اسلام شهيد شده و در خون خود غلتيده است.

وي حضور دين در صحنه زندگي را ويژگي انتظار مسئولانه دانست و راهکارهاي دستيابي به چنين انتظاري را چنين برشمرد: منتظر خود متدين باشد و به فکر دين خانواده خود، اقوام و در نهايت جامعه باشد.

يادآور مي شود، در اين برنامه از پنج جلد کتاب که دربردارنده سخنراني خطيبان و وعاظ حاضر در دوره قبل طرح بودند، رونمايي شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html